Tuesday 10 February 2009

Εδώ τα καλά βιβλία


Την Κυριακή πήγα στο Παζάρι Βιβλίου που διοργανώνεται από το Σύνδεσμο Εκδοτών Βιβλίου στην Πλατεία Κλαυθμώνος. Είχα πάρα πολλά χρόνια να βρεθώ στην Αθήνα τέτοια εποχή και δεν είχα ξαναπάει στο συγκεκριμένο Παζάρι. Γενικότερα σπάνια πάω σε παζάρια και εκθέσεις βιβλίου γιατί προτιμώ τα βιβλιοπωλεία, όπου τα πράγματα είναι πιο οργανωμένα και υπάρχει μεγαλύτερη ποικιλία, αλλά έχοντας καταθέσει πριν μερικές μέρες 29 ευρουδάκια και 68 λεπτά στο Public για δύο μόνο βιβλία, σκέφτηκα ότι το Παζάρι ίσως να συμφέρει στην τσέπη.

Το Παζάρι είναι στημένο κάτω από τέντα στην Πλατεία Κλαυθμώνος, πολύ κοντά στο Σύνταγμα. Τοποθεσία πολύ βολική γιατί υπάρχει δίπλα ακριβώς στάση λεωφορείου, τρόλλεϋ και μετρό. Αυτό είναι πολύ σημαντικό όταν βγαίνεις με τέσσερις τσάντες βιβλία στα χέρια. Χεχε.

Οι πρώτες εντυπώσεις με το που μπήκαμε στον χώρο του Παζαριού ήταν αρνητικές. Τα βιβλία κοντά στην είσοδο ήταν παλιά και ταλαιπωρημένα, και υπήρχε μια διάχυτη μυρωδιά παλιατζούρας και μούχλας (μάλλον επειδή το προηγούμενο βράδυ είχε βρέξει). Εδώ να σημειώσω ότι στο θέμα των βιβλίων είμαι πολύ σνομπ - τα θέλω ατσαλάκωτα και απείραχτα και ει δυνατόν να μυρίζουν σαν να έχουν μόλις βγει από το τυπογραφείο. Κακά τα ψέμματα, λίγα από τα βιβλία στο Παζάρι πληρούσαν τις συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Τα περισσότερα ήταν παλιότερες εκδόσεις, μερικά μάλιστα ήταν γραμμένα με πολυτονικό. Γι' αυτό το λόγο τελικά δεν αγόρασα κανένα βιβλίο για μένα. Πάντως αν δεν έχετε τέτοια κολλήματα, θα βρείτε σίγουρα κάτι να πάρετε, γιατί αν μη τι άλλο, υπήρχε μεγάλη ποικιλία σε πολύ καλές τιμές - όλα τα βιβλία που έπιασα στα χέρια μου είχαν τιμές από 1,5 έως 6 ευρώ!


Κυριακή πρωί το Παζάρι είχε αρκετό κόσμο και μου έκανε εντύπωση ότι υπήρχαν άνθρωποι κάθε ηλικίας, άντρες και γυναίκες, άλλοι μόνοι τους, άλλοι με παρέα, αλλά και αρκετές οικογένειες. Το Παζάρι σίγουρα είναι πολύ καλή περίπτωση για όσους ψάχνουν να βρουν παιδικά βιβλία, που είναι περισσότερο διαχρονικά. Μόνο που πρέπει να προσέξεις να μην είναι κολλημένες οι σελίδες ή βρώμικο το εξώφυλλο ή προβληματική η βιβλιοδεσία. Είδα ένα πολύ ωραίο βιβλίο για το βαφτιστήρι μου αλλά δυστυχώς κανένα από τα 12 αντίτυπα που ήταν διαθέσιμα δεν ήταν κατάλληλο για να γίνει δώρο.


Μη νομίζετε όμως ότι επειδή δεν ψώνισα για μένα, έφυγα με άδεια χέρια. Ψώνισα για τη μαμά μου, ψώνισε και ο πατέρας μου για τον εαυτό του, και βρήκα επίσης αρκετά παιδικά βιβλία για βαφτιστήρια, ανήψια και παιδιά φίλων. Συνολικά αγόρασα 29 βιβλία και πλήρωσα 74 €, δηλαδή κατά μέσο όρο μόλις 2,5 € το κάθε βιβλίο! Είπατε τίποτα;


Χάρηκα ιδιαίτερα για κάποια από τα βιβλία που βρήκα, γιατί ακριβώς επειδή είναι παλιότερες εκδόσεις, ή όχι ιδιαίτερα δημοφιλή στο ελληνικό κοινό, δεν τα βρίσκεις εύκολα σε βιβλιοπωλεία. Συγκεκριμένα μου άρεσε που βρήκα Το μεγάλο βιβλίο της Μέιζυ για το βαφτιστήρι μου. Η Μέιζυ είναι δημιουργία της Αγγλίδας εικονογράφου Lucy Cousins και είναι πασίγνωστη στα μικρά Αγγλάκια. Συνήθως αγοράζω στο βαφτιστήρι βιβλία της Maisy από την Αγγλία, και του αρέσουν πολύ. Τώρα θα έχει και ένα στα ελληνικά.


Επίσης ενθουσιάστηκα που βρήκα κάποια βιβλία από τη σειρά Ο περίεργος Γιωργάκης. Η σειρά αυτή είναι αρκετά παλιά - τα πρώτα βιβλία γράφτηκαν μεταξύ 1941-1966 από τους Μάργκρετ & Χ.Α. Ρέυ, ενώ έκτοτε έχουν γραφτεί πολλά άλλα από άλλους συγγραφείς, με πρωταγωνιστή πάντα τον περίεργο Γιωργάκη, ένα πιθηκάκι από την Αφρική, που τον έχει υιοθετήσει ο άντρας με το κίτρινο καπέλο. Στην Ελλάδα κάποια από τα βιβλία της σειράς κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Πατάκη. Δύο από αυτά τα είχα αγοράσει παλιότερα για τη βαφτιστήρα μου η οποία ξετρελάθηκε με τον Γιωργάκη. Έκτοτε έψαχνα να βρω και τα υπόλοιπα αλλά δεν τα είχα καταφέρει, μέχρι που τα βρήκα προχθές στο Παζάρι Βιβλίου και μάλιστα στην πολύ δελεαστική τιμή του 1,5 € έκαστο (ούτε σουβλάκι δεν παίρνεις με τα ίδια χρήματα)! Αν ψάχνετε να βρείτε βιβλία με ιστορίες για παιδιά 3-7 χρονών, σας τα προτείνω ανεπιφύλακτα.


Βρήκα επίσης και αγόρασα για τη μαμά μου δύο βιβλία της Ιρλανδέζας Marian Keyes, τα οποία ήταν σε άριστη κατάσταση και πραγματικά μου έκανε εντύπωση που τα βρήκα στο Παζάρι γιατί η Marian Keyes είναι πάρα πολύ δημοφιλής στην Αγγλία. Σύμφωνα με την Wikipedia έχει γράψει 11 βιβλία, έχει πουλήσει 22 εκατ. αντίτυπα και τα βιβλία της έχουν μεταφραστεί σε 30 γλώσσες. Τα έχω διαβάσει όλα, και δεν μου έχουν αρέσει όλα το ίδιο, πάντως αυτά που βρήκα στο Παζάρι είναι δύο από τα αγαπημένα μου, το Watermelon (Τεκνο-ποίηση) και το Lucy Sullivan in Getting Married (Η Λούσυ παντρεύεται). Αν διαβάζετε "ευπώλητα" βιβλία, αξίζει να γνωρίσετε την Μάριαν Κηζ. Αρχική τιμή 15 €, τιμή στο Παζάρι 4,5 € (φτηνότερα απ' ό,τι θα τα βρείτε στην Αγγλία)!


Το βιβλίο για το οποίο ενθουσιάστηκα πάνω από όλα είναι Οι πρωτάρηδες, της πολυγραφότατης Αμερικανίδας Janet Evanovich. H Evanovich έχει γίνει γνωστή για τη σειρά βιβλίων αστυνομικού μυστηρίου με πρωταγωνίστρια την ξεκαρδιστική Stephanie Plum, που ξεκίνησε να γράφει το 1994 και συνεχίζει μέχρι σήμερα. Η σειρά μέχρι στιγμής αριθμεί 18 βιβλία και το 19ο (με αγγλικό τίτλο Finger Lickin' Fifteen) αναμένεται φέτος το καλοκαίρι. Οι πρωτάρηδες είναι το πρώτο βιβλίο της σειράς, One for the Money. Δεν είμαι σίγουρη αν έχει κυκλοφορήσει στα ελληνικά κάποιο από τα υπόλοιπα, πάντως αξίζει να διαβάσετε έστω και μόνο αυτό. Η σειρά έχει αρκετό μυστήριο, αρκετό αίσθημα, και πάρα πολύ γέλιο. Είναι γραμμένη κατ' εξοχήν για γυναίκες αλλά ξέρω αρκετούς άντρες που τη διαβάζουν (συνήθως παίρνοντας τα βιβλία της γυναίκας τους). Αρχική τιμή 13,58 € αλλά στο Παζάρι θα το πάρετε με μόλις 4 €.

Αν αγαπάτε το διάβασμα και βρεθείτε στο κέντρο της Αθήνας τις επόμενες μέρες, αξίζει σίγουρα να περάσετε από την Πλατεία Κλαυθμώνος. Αν είσαστε βιβλιοφάγοι (ή αν είναι τα παιδιά σας) αξίζει να πάτε επί τούτου, ακόμα κι αν δεν μένετε στην Αθήνα. Η διαφορά στις τιμές των βιβλίων θα καλύψει το κόστος του εισιτηρίου σας.

Παζάρι Βιβλίου 2009, Πλατεία Κλαυθμώνος (στάση μετρό: Πανεπιστήμιο, έξοδος Κοραή) 6-15 Φεβρουαρίου 2009, 10 π.μ. έως 9.45 μ.μ. Είσοδος ελεύθερη.

22 comments:

Anonymous said...

Είναι ωραίο το παζάρι βιβλίου. Αν και δεν έχει μεγάλη ποικιλία, ειδικά αν πας προς το τέλος του. Θυμάμαι πήγα πρώτη φορά πριν από λίγα χρόνια κι απογοητεύτικα από τα ταλαιπωρημένα βιβλία και τις ξεπερασμένες εκδόσεις. Αλλά είχα φύγει με μερικά βιβλιαράκια. Δεν κρατήθηκα! Καλημέρα!

Σοφία said...

Χωρίς αμφιβολία, υπάρχει πολλή σαβούρα στο συγκεκριμένο Παζάρι. Μου έκανε κι εμένα άσχημη εντύπωση, γιατί περίμενα καλύτερη ποιότητα, ή έστω τα ελαττωματικά βιβλία να είναι χωριστά από τα υπόλοιπα. Πάντως αν κρίνω από το γεγονός ότι τη μέρα που πήγα εγώ έφευγαν όλοι με δύο τσάντες βιβλία ο καθένας, σίγουρα είναι καλύτερα να πας όσο πιο νωρίς γίνεται.

Laplace said...

καλημερα
ειναι φοβερο το παζαρι..
με σακουλες φευγω καθε χρονο :)))
ωραιες οι τελευταιες σου αναρτησεις σοφια..
δεν μενεις μονιμα ελλαδα?
:))

Adonios GK said...

Φοβερό!
Πριν ένα μήνα που πήγα με τον πατέρα μου στην "Εκποίηση Βιβλίου" στην πλ.Κλαυθμώνος, έδωσα σχεδόν τα ίδια λεφτά που έδωσες κι εσύ αλλά για 21 βιβλία (είχα κάνει και σχετική ανάρτηση).
Το είχα ξεχάσει ότι ξεκίνησε το "Παζάρι" οπότε μάλλον τώρα που θέλω να πάω, θα έχουν εξαφανιστεί τα περισσότερα βιβλία.
Αν κρίνω απ'το ότι αγόρασες 4 τσάντες βιβλία, μάλλον δεν θα έχουνε μείνει!! :)

Καλή σου μέρα ;)

Marvin said...

εγω πηγαινα καθε χρονο στο παζαρι παλια που εμενα στην αθηνα, και μου λειπει λιγο ομολογω... Παντως αν προλαβαινεις, δοκιμασε και τον "Βιβλιοχαμο", πισω απο την εκκλησια της Ζωοδοχου πηγης στην Ακαδημιας, με παρομοιες τιμες σε καλης καταστασης βιβλια. Τουλαχιστον εχω αυτο και με παρηγορει καθε φορα που κατεβαινω!

Σοφία said...

@ Laplace78: Ευχαριστώ! Aν μείνω όμως μόνιμα Ελλάδα δεν θα μπορώ να σας γράφω για την Αγγλία :-)

@ Adonios: Τη θυμάμαι την ανάρτηση που έκανες για την Εκποίηση Βιβλίου. Νομίζω ότι οι τιμές της Εκποίησης είναι καλύτερες, απλά ο δικός μου μέσος όρος είναι χαμηλός λόγω του ότι αγόρασα πολλούς Περίεργους Γιωργάκηδες στην τρελή τιμή του 1,5 ευρώ. Η αλήθεια είναι ότι το σήκωσα το παζάρι, αλλά δεν μπορεί, όλο και κάτι θα έχει μείνει. Άλλωστε εγώ πήρα κυρίως παιδικά ;-)

@ Marvin the Martian: Έχω ήδη επιστρέψει στο Λονδίνο, αλλά το σημειώνω για μελλοντική χρήση. Ευχαριστώ!

Crazy Tourists said...

Εμένα μ' αρέσουν όλα τα βιβλία, αρκεί να μην είναι βρώμικα ή σκισμένα! Μου αρέσει η μυρωδιά τους και όταν είναι καινούρια και όταν είναι παλιά!
Λες να πάμε μια βόλτα; Μας άφησες τίποτα;
Φιλιά!

Τρελοτουρίστρια

Σοφία said...

@ Τρελοτουρίστρια: Να πάτε οπωσδήποτε!!

NdN said...

Γεια σου Σοφία,

Εγώ δεν θα βρεθώ στην Αθήνα για να περάσω, αλλά μιας και ανέφερες ότι θέλεις τα βιβλία ατσαλάκωτε κτλ να υποθέσω ότι δεν πας ούτε και σε παζάρια στο Λονδίνο; Δηλαδή για παράδειγμα μπροστά από το BFI δεν έχεις πάρει ποτέ βιβλίο;

DaNaH said...

Σοφία, πολύ ωραίο ποστ! Με την σαβούρα που επικρατεί στην τηλεόραση, μόνο η ανάγνωση καλών βιβλίων θα μας σώσει! :)

Θέλω να σταθώ στον Curious George. Δεν γνώριζα ότι ήταν βιβλίο! Πριν 1-2 μήνες είδα την ταινία σε DVD και μου άρεσε πολύ. Μπορείς να δεις το imdb link εδώ. Ακούγεται και η φωνή της Drew Barrymore ως Maggie.

Anonymous said...

Αυτό που σ'αυτό το ποστ διαβάζω για τα αρνητικά της Αθήνας και την λίστα ευπώλητων της Αγγλίας, δλδ. δεν έχω καλύτερο !! :P

Τσέκαρα και τη Lucy Sullivan και την Stephanie Plum και νομίζω θα αρχίσω με την Στεφ. Η εικόνα μιας τύπισας, άσχετης, να κυνηγάει παραστρατημένους μπάτσους και να μπλέκει, μου κάνει πολύ γέλιο. Ίσως να το ψάξω στους πάγκους που βγάζουν κατά καιρούς στο Southbank.

Σ'ευχαριστώ για τις προτάσεις.

Σοφία said...

@ NdN: Πολύ σωστά υποθέτεις :-)

Καμιά φορά κοιτάζω σε charity shops ή second hand bookshops, αλλά σπάνια αγοράζω. Πρέπει να είναι κάποιο βιβλίο που να το θέλω πάρα πολύ και να μην μπορώ να το βρω αλλού.

@ Δανάη: Κι εγώ δεν γνώριζα ότι υπάρχει σε DVD μέχρι που έψαξα σχετικά στοιχεία για το ποστ! Ως τότε τον Γιωργάκη τον ήξερα μόνο από τα βιβλία της βαφτιστήρας μου. Εννοείται ότι θα της πάρω το DVD, είμαι σίγουρη πως θα ξετρελαθεί :-)

@ Writersblokc: Χαχα έχουμε απ' όλα στις Κόκκινες Νύχτες! Πολύ καλή επιλογή η Stephanie Plum, νομίζω θα σου αρέσει.

ZlatkoGR said...

Α, ένα post *τελείως* για μένα! Εγώ λατρεύω τα παζάρια, αγαπώ τα bazaar με βιβλία και τρελαίνομαι για 2nd hand/charity shop μαγαζιά. Τα τελευταία ειδικά είναι η μεγάλη μου αδυναμία, μιας και στην Ελλάδα δεν υπάρχουν παρά ελάχιστα.

Κρίμα που δε γίνεται κάποιο αντίστοιχο παζάρι και στη Θεσσαλονίκη να μπορώ να το επιστεφτώ...

me said...

ελα ρεεεεε!!!Η Μ Κηζ ειναι η keyes??????????????
μιλαμε με κουφανες οχι αστεια!!!!
τη λατρευω τη συγκεκριμενη!
αρκετα απο τα βιβλια της εχουν εκδοθει κ σε μορφη 'βιπερ'.
εγω τα εχω ολα στ αγγλικα κ ναι κ εμενα δε μου εχουν αρεσει ολα το ιδιο.
Ημουν κ εγω στο παζαρι την Κυριακη το μεσημερι.
εχει αρκετα ενδιαφεροντα βιβλια μαγειρικης και ολα τα βιβλια της Ελεν Φιλντινγκ που εχουν εκδοθει στα ελληνικα απο τις εκδ Ωκεανιδα.
Για οποιον δεν τα εχει διαβασει στο παρελθον.
τα βιβλια οντως δεν ηταν σε πολυ καλη κατασταση αλλα το θετικο ηταν οτι ειχε παρα πολλα παιδακια με τους γονεις τους.Υπαρχει ακομη κοσμος που διαβαζει!
εκανες πολυ ωραιο Post!
φιλακια!

Anonymous said...

Το πολυτονικό δεν σημαίνει παλιά έκδοση. Πολλά βιβλία εκδίδονται έτσι.

Σοφία said...

@ ZlatkoGR: Στη θέση σου θα το σκεφτόμουν πολύ σοβαρά να έκανα μια εκδρομή προς Αθήνα μεριά ;-)

@ Me: Oh yes, η ίδια και αυτή! Ούτε κι εγώ την κατάλαβα με την πρώτη. Είδα τον τίτλο "η Λούσυ παντρεύεται" και σκεφτόμουν, τι μου θυμίζει, τι μου θυμίζει, και ξαφνικά συνειδητοποίησα ότι Marian Keyes = Μάριαν Κηζ! Φοβερό;

@ Μανώλης: Εκδίδονται παιδικά βιβλία σε πολυτονικό; Δεν νομίζω. Άλλωστε πολλά από αυτά τα κοίταξα, ήταν σίγουρα παλιές εκδόσεις.

patsiouri said...

Γαματο είναι αυτό το παζάρι.
Δώρα όντως, ούτε εγώ παίρνω, αλλά για προσωπική χρήση είναι ότι πρέπει.
Και πάμφτηνο...

patsiouri said...

Επίσης, διάβασα και την ανάρτηση της Rain...
Τι καλά που ο κόσμος διαβάζει!!!

Vassilis said...

Σοφία τελικά, σε συνδυασμό με τις προηγούμενες αναρτήσεις για την Αθήνα, η επίσκεψη στο παζάρι κατατάσσεται στα + ή στα - της πόλης;

Σοφία said...

Δεν μπορείς να φανταστείς πόσο το ζήλεψα το παζάρι αυτό! Γιατί λατρεύω και τα παζάρια και τα βιβλία, ειδικά αν αυτά κρύβουν την δική τους ιστορία!
Καλό βράδυ Σοφάκι!

apos said...

Mακάρι να κρατούσε περισσότερο ή να γινόταν πιο συχνά.
(μάλλον θα είχαν κλείσει τα υπόλοιπα βιβλιοπωλεία)
Μετά βέβαια ξεκινάει το πρόβλημα, πότε να βρεις χρόνο να τα διαβάσεις;
(ξέρω την απάντηση: ξεκόλλα χριστιανέ που από το pc)

Σοφία said...

@ Patsiouri: Χωρίς αμφιβολία το παζάρι αυτό είναι φιλικό στην τσέπη.

@ Vassilis: Σαφώς στα ΣΥΝ :-)

@ Σοφία: Μην το ζηλεύεις απλώς. Κανόνισε να το επισκευτείς κιόλας!

@ Apos: Αυτό για το PC είναι εύκολο να το λες, αλλά δύσκολο να το κάνεις...