Wednesday 9 May 2007

Ζυρίχη μέρος 1ο


Μετά από θερμές παρακλήσεις αναγνωστών (βλ. σχόλιο του Φίλου στο ποστ με τα ζουζούνια), και επειδή δεν θέλω να σας πάρω μονότερμα με την Eurovision, είπα να σας γράψω λίγα λόγια για την Ζυρίχη, μιας που την επισκεύτηκα το περασμένο σαββατοκύριακο.

Η Ζυρίχη είναι η μεγαλύτερη πόλη της Ελβετίας, με περίπου 1 εκατομμύριο κάτοικους, και βρίσκεται στο βόρειο-ανατολικό Γερμανόφωνο κομμάτι της χώρας. Είναι αδιαμφισβήτητα το εμπορικό και πολιτιστικό κέντρο της Ελβετίας, και δικαιωματικά θα έπρεπε να είναι η πρωτεύουσα, αλλά για άγνωστους λόγους τη ζηλευτή αυτή θέση έχει η τοσοδούλα Βέρνη (με μόλις 130.000 κατοίκους). Κατά τη γνώμη μου, η Ζυρίχη είναι η πιο ενδιαφέρουσα Ελβετική πόλη, και μάλιστα με διαφορά. Το οποίο μην σας εντυπωσιάσει και τόσο πολύ γιατί η Ελβετία είναι ίσως η πιο απίθανα βαρετή χώρα της Ευρώπης. (Προ δεκαετίας βρέθηκα εκεί για μια βδομάδα και μέχρι να φύγω κόντεψα να κόψω φλέβες. Ακόμα το θυμάμαι. Αν δεν ήμουν πτωχή - πλην τίμια - νέα και φοιτήτρια, θα είχα αλλάξει το εισιτήριό μου και θα είχα φύγει μετά από μόλις 2 μέρες στη Γενεύη).

Επειδή αύριο έχω πολύ πρωινό ξύπνημα και δεν με παίρνει να χαζολογήσω άλλο, θα σταματήσω εδώ και υπόσχομαι να συνεχίσω με την πρώτη ευκαιρία. Η φωτογραφία στην αρχή του ποστ είναι σκαναρισμένη καρτ-ποστάλ και δείχνει την Ζυρίχη στα καλύτερά της. Εμάς δεν μας ευνόησε τόσο ο καιρός, και οι φωτογραφίες που ακολουθούν δεν δικαιώνουν την πόλη όπως την έχω δει σε καλύτερες μέρες, αλλά μια γεύση όσο να'ναι θα την πάρετε.

6 comments:

Nobody said...

Έχω ακούσει ότι και οι Ελβετοί είναι πολύ βαρετοί. Μιλάμε για μία χώρα που δεν έχει νοιώσει στο πετσί της τί θα πει κατακτητής-πόλεμος-επανάσταση. Ουουουουου.
(ου στη χώρα όχι στο ποστ σου).

Anonymous said...

Έχω πάει Geneve και είναι όμορφη. Γενικά η Ελβετία είναι πολύ διαφορετική. Βασικά είναι πολύ ... μα πάρα πολύ ... ήσυχη ... και αυτό μου αρκεί.
Nobody δεν θα πάω να μείνω, θα πάω να ξεκουραστώ. Δεν θα ασπαστώ τις απόψεις τους, θα τις ακούσω όμως.
Καλή ιδέα η περιγραφή ταξιδιών. Μέσα στη δίνη της δουλειάς σε ταξιδεύουν. Όχι τίποτ'άλλο έχω και τον κολλητό που θα πάει Maui σε 2 εβδομάδες.
Καλή είναι και η Αθήνα.
Ορίστε?

Ασκαρδαμυκτί said...

Είχα μια ξενέρωτη γκόμενα στην ξενέρωτη Ζυρίχη και δεν θέλω να θυμάμαι πόσο ξενέρωτα πέρασα!

Πεφτάγγελος said...

αχ τι μου θύμισες... :) :) :)

Σοφία said...

@ Nobody: Κοίτα, σε γενικές γραμμές είναι άνθρωποι χαμηλών τόνων, αλλά εξαρτάται κι από την καταγωγή. Οι Γαλλόφωνοι φέρνουν πιο πολύ στους Γάλλους, οι Ιταλόφωνοι στους Ιταλούς κ.λπ.

@ Chris: Όντως η Ελβετία προσφέρεται για ξεκούραση. Πρέπει όμως να είσαι πολύυυυυυ κουρασμένος για να την εκτιμήσεις ;-)

@ Ασκαρδαμυκτί: Άλλη φορά να προτιμήσεις από Γενεύη. Είναι πιο party animals.

@ Βενιαμίν: Μην φύγεις, θα γράψω κι άλλα!

crista said...

Σεβαστά τα όσα πιστεύεις...Αλλά θα διαφωνήσω κάθετα με τα όσα λέει ο nobody. Οι Ελβετοί δεν είναι καθόλου βαρετοί..Απλά είναι λίγο πιο κλειστοί.Αν τους "ανοίξεις" όμως θα ξετρελαθείς.Οκ, οι γυναίκες είναι ίσως λίγο συντηρητικές, αλλά οι άντρες...ΤΕΛΕΙΟΙ!! Σου μιλάω εκ πείρας..
Είναι ευγενικοί, μορφωμένοι,κοσμοπολίτες από τη γέννησή τους, σέξυ, ορεξάτοι, και αυτό που λέμε για τους Γερμανούς..."μηχανές".
Για την χώρα δεν ξέρω, τώρα θα πάω για 1η φορά..Αλλά για τους ανθρώπους είναι έτσι όπως στα λέω.:-))